onsdag 21. september 2011

Overpronerer du?

Idag kunne jeg endelig ta en joggetur igjen, etter nesten 3 uker uten. Det var himmelsk! Måtte ha nye løpesko, Shox-ene var ikke gode på foten når jeg løp. Jeg overpronerer, dvs at foten går litt "innover" når jeg løper, og jeg må ha sko tilpasset det. Tror jeg i det store ser rimelig teit ut når jeg løper, og at jeg da faktisk tråkker innover i tillegg gjør det nok ikke så mye bedre.. 
Uansett, så kjøpte jeg meg Asics Kayano over e-bay og anbefaler dem på det sterkeste! Leveringstiden var på litt over en uke når jeg kjøpte dem fra USA, men betalte halvparten av norsk butikkpris inkl. frakt, så det var absolutt verdt det!


Asics Kayano er tilpasset normal- til overpronering, og jeg må virkelig si at jeg merket stor forskjell på dem og Nike Shox(fysj)! Veldig god demping, selv på asfalt, og bena mine som normalt sett klager etter 2 km holdt ut hele turen og kunne godt tatt en tur til :)

- Hvilke sko bruker du når du trener?

1 kommentar:

  1. Har noen par av de jeg også! Både på jobb, til trening, og til fritid. Blir dyrt i lengden, men er absolutt verdt det.

    E

    SvarSlett